Bloggen flytter!

Jeg har en nyhed, som jeg har glædet mig til at fortælle. Rigtig meget faktisk :)
Bloggen har nemlig fået nyt domæne og kan nu findes på FITinspiration.dk

Jeg håber I har lyst til at følge mig derovre og til jer der allerede følger mig via Bloglovin’,
så skulle I gerne blive rykket derover automatisk.
I skal derfor ikke foretage jer noget i den forbindelse :)

Trykker I på nedenstående billede kommer I direkte til mit nye domæne:fit

Follow on Bloglovin

Morgenmadstrifli

Er det overhovedet et ord? :) Hvis I er i tvivl om hvad jeg mener, så viser de to nedenstående billeder det vist meget godt:

trifli

 Fælles for dem begge er at de består af frugt- müsli- og skyr-lag.

müsli

I nedenstående trifli blendede jeg ca. 2 dl skyr med ca. 1 dl kokosmel, 1 scoop Berry Milkshake proteinpulver og ca 1 dl frosne jordbær (det er lidt ca. mål, da jeg bare laver det lidt på slump). Det udgjorde “skyr-laget”. På toppen er der hindbær, som blev kogt med vand, sødemiddel og frisk mynteblade. Jeg lod det koge indtil konsistensen var tyknet og hældte det på mens den stadig var varm.

Frugt lagene bestod i denne trifli af en conference pære. 

triflien

 

Proteinpulveret jeg brugte var Berry Milkshake, som jeg har modtaget som gave af Gymnordic.com. I kan finde den her.

Follow on Bloglovin

Når træning bliver sjov og ballade

Se videoen hvis I ikke forstår overskriften til dette indlæg – den er virkelig underholdende og mega cool! :)

 

Pssst… jeg så videoen første gang efter den personlige træner Peter Bendtsen postede det på hans Facebook-side. Jeg synes han er meget spændende at følge derinde, da han tit lægger små træningsvideoer, opskrifter  og andet træningsrelaterede ting op derinde.

 

Follow on Bloglovin

Glimt af Skagen :)

Håber I alle nyder påsken i disse dage :) Jeg er netop kommet hjem fra Skagen, hvor jeg rigtig har hygget mig (til trods for at jeg faktisk lå syge alle dagene).

Mine forældre har det skønneste sommerhus deroppe, hvor jeg lige listede rundt og tog lidt billeder, så I kan få lov til at få et lille glimt af forårsstemningen deroppe fra. Solen skinnende alle dagene, men det var bidende koldt uden for (men det opdager man ikke når man bare ligger i sofaen under dynen, haha..). Nedenstående billede af ulven er mit lille påske DIY-projekt, hvor jeg (og min far) fik lavet mig et par malerier af både en ulv og et med en elg af By Nord viskestykker.

skagen-1

Og så lige et par billeder af gåturen fra i går. Man kan jo ikke være i Skagen uden at komme ud til grenen.

skagen-2

 

Hvad er jeres planer her i påsken? :)

Follow on Bloglovin

Proteinrig morgenmad

Jeg havde egentlig tænkt at I skulle få en masse lækre stemningsbilleder fra Skagen af. Det er imidlertid lidt svært at lave, når alt jeg har foretaget mig de sidste par dage har foregået liggende fra sofaen af. Jeg er nemlig blevet syg :( Øv, øv! Håber dog på at komme ud på en lille gåtur senere i dag langs stranden :)

Nå, tilbage til det indlægget egentlig skulle handle om – proteinrig morgenmad. Jeg har modtaget to bøtter proteinpulver fra Gymnordic.com og har været i gang med at eksperimentere lidt.

På  det første af de nedenstående billeder har jeg lavet en “yoghurt” bestående 20 g kokosmel, 60 frosne jordbær, 1/2 dl vand, 2 spsk skyr og et scoop Berry Milkshake proteinpulver. Det hele har jeg blendet sammen i min minihakker. På toppen har jeg drysset med hørfrø, mandler, jordbær og blåbær.

På  det andet billede har jeg blendet en “yoghurt” bestående 20 g kokosmel, 1/2 frossen banan, 1/2 dl vand, 2 spsk skyr og et scoop Banana proteinpulver. På toppen har jeg drysset med hørfrø, mandler og blåbær.

På det sidste billede har jeg lavet pandekager af en banan blendet med et æg og 1/2 scoop proteinpulver med banansmag. På toppen har jeg lavet halv portion  af “yoghurten” fra det første billede. Jeg har pyntet det med friske jordbær, blåbær og hørfrø.

Ikke-navngivet-1

Proteinpulveret, som jeg har modtaget kan købes i forskellige smagsvarianter lige her. Jeg har som sagt fået tilsendt med Berry Milkshake og med Banana.

Proteinpulveret har jeg modtaget som gave af Gymnordic.

Follow on Bloglovin

Olieterninger

IMG_6167Jeg havde nogle krydderurter til overs, som ikke kunne holde sig ret meget længere. De blev derfor frosset ned sammen med lidt hvidløg og kokosolie (som jeg varmede op inden) og så en tur i fryseren med dem.
Når jeg så skal stege grøntsager tager jeg bare en terning op og kommer direkte på panden og vupti! :) Synes selv det er ret smart. Man skal dog lige huske at nogle olier har lavere frysepunkt end andre (f.eks. vil rapsolie ikke fryse helt ved -20 grader i fryseren – taler af erfaring..)

Ikke-navngivet-1

 

Ikke-navngivet-1

 

 

 

Follow on Bloglovin

Husmoder råd #1

I dag kommer der desværre ingen gode tilbud på bloggen. Jeg skal nemlig til Skagen og holde påske med min dejlige familie og kæresten :)
I skal dog ikke snydes for et god tip/råd på denne søndag!

Hvis I nogen gange oplever at jeres træningstøj stadig lugter lidt efter I har vasket det eller at det hurtigt kommer til at lugte når I er gået i gang med træningen, så kommer her vidundermidlet :) Det hedder Rodalon og er desinficerende. Man skal blot lægge sit træningstøj i blød i en halv time (blandingsforholdet er 1 dl Rodalon til 1 liter vand). Efter det har ligget i blød skylles det hurtigt op og så ellers bare i vaskemaskinen og vask det som I plejer :) Hvor smart er det ikke lige?
Ikke-navngivet-1

Jeg så det for en månedstid siden hos Fit ‘n Run og synes virkelig det har hjulpet på noget at mit gamle træningstøj :)

Follow on Bloglovin

Rødbedesalat

I mandags havde jeg besøg af de søde blogger-piger Danica (Fit For Livin’) og Stinna. Jeg skulle finde på noget lækkert at lave til aftensmad, som helst både skulle være nemt, kunne laves inden de kom, være sundt og vegetarisk.

Jeg kiggede derfor forbi hos den altid inspirerende mad-blog twin-food, hvor jeg kunne huske en rødbedesalat de postede for lang tid siden, som var kommet på min to-do liste. Salaten opfyldte heldigvis alle mine føromtalte krav, så valget faldt hurtigt på den :)
Stinna var så sød at tage billeder og har lagt opskriften op på hendes blog. Så trykker I HER, kommer I direkte til opskriften.

Rødebedesalat

Follow on Bloglovin

Annas gode råd: drik te

I sidste del af interviewet med Anna, fortæller hun at stiller sin lyst til søde sager ved at drikke lakrids- eller Baileys-te.
Det er faktisk også noget jeg længe har gjort og jeg har efterhånden prøvet mange forskellige varianter fra mit lokale te-hus. Jeg køber det hos Hans og Grethe Te og Kaffe i Aarhus, men jeg er sikker på at man kan få deres varianter mange andre steder også :)

Jeg har tidligere smagt Baileys-, fløde-, vanilje-, kokos- samt kokos/chokolade-te. De er alle sammen meget søde i det, hvilket jeg elsker :)
Mit seneste køb er en sort-te med mandelsmag. Den dufter af marcipan og smagen er faktisk også derhen af, hehe. Det er nok ikke en te for alles smag, men jeg synes den er god! :)

Te

Jeg gav 35 kr for 100g.

Follow on Bloglovin

Mød Anna Eiholm, del 3

Så er det blevet tid til tredje og sidste indlæg fra Anna Eiholm. Det har været en kæmpe fornøjelse at se hvor godt I har taget imod hende :)

10

Er du struktureret i forhold til hvad du skal spise og planlægger forud?

I perioder er jeg ekstremt struktureret i forhold til hvad jeg spiser – men det er altså mest, hvis jeg har haft en weekenden, hvor den har fået fuld gas med bl.a. alkohol, junkfood, slik, kage og andre søde sager. Så bliver jeg ekstremt motiveret for at leve sundt fra mandag morgen :) Jeg planlægger altid min aftensmad en helt måned frem, og handler så hver mandag. Dette har jeg gjort, siden jeg flyttede sammen med min veninde, så vi har en stor kalender med en kolonne som hedder ”madplan”. Det er meget lettere for os at få noget varieret og så er vi fri for at stå nede i Kiwi i ulvetimen og  beslutte om vi skal have pizza eller nachos, for når madplanen er lavet (obs: gerne med sunde opskrifter) – er junkfood nemlig slet ikke en mulighed.

Da jeg var yngre havde jeg er ret anstrengt forhold til mad og motion, hvilket endte ud i en alvorlig spiseforstyrrelse. Den dag i dag, betyder det dog ikke helt det samme længere – og eftersom jeg hviler mere i mig selv, og grundet mit studie, er jeg bevidst om, hvor stor betydning det har, at få noget ordentligt at spise, hvis man vil se resultater af sin træning. Dermed kan jeg også lettere tillade mig selv at spise usundt uden at få ekstremt dårligt samvittighed, for jeg kan godt sagtens acceptere at nyde en stor pose slik fredag aften, når jeg ved hvor hårdt jeg har kæmpet i løbet af ugen.

3

Hvad gør du når du får lyst til noget usundt?

Så vidt det er muligt forsøger jeg at finde alternativer til det usunde, når de lede cravings viser sig. Jeg er ejer af en vanvittig sød tand og kunne uden tvivl spise boller med nutella, kage, is og slik hver evig eneste dag, hvis jeg gav mig selv lov.. Men det gør jeg ikke! Derfor har jeg bl.a. altid nylavede daddelkugler i køleskabet, peanutbutter, skyr, hytteost, frugt og nødder på lager, så jeg altid kan lave mig en lille lækker snack. Ellers kan jeg rigtig ofte stille min lyst med en stor kop lakrids eller Baileys-the. Hvis jeg først har slik, kage eller andet tilgængeligt i skabe og skuffer, så er jeg typen der ikke kan lade det være. Er den 250 g plade Marabou først åben, så spiser jeg hele pladen og kan slet ikke få nok. Kender i det med, når man først har spist usundt én gang i løbet af dagen, så er det som om man bare kan blive ved? Sådan er det hvert fald for mig! Jeg giver dog også mig selv lov, men så har jeg blot fokus på at træne det ekstra dagen efter eller planlægger resten af mine måltider. Hvis jeg fx skal i byen, til fødselsdag eller holde filmaften med tøserne sørger jeg for ikke at indtage alt for mange tomme kalorier i løbet af dagen, så er det som om der lidt bedre er plads til at synde, uden at få alt for dårlig samvittighed :)

Hvilket måltid kan du bedst lide?

Her kan jeg nok ikke komme uden om morgenmad.. Jeg eeeeeelsker simpelthen morgenmad og kunne under ingen omstændigheder leve uden. Udvalget er gigantisk og jeg synes det er ren nydelse at varierer mellem forskellige grødtyper, frugt, pandekager og æg, for ikke at tale om de alverdens smoothies og ”skyr-retter”, som fx skyr blendet med frosne bær, skyr blandet med hytteost og syltetøj = risalamande (og så til morgenmad!!).

Ikke-navngivet-1

Har du en yndlingsret eller måske en sund opskrift du har lyst til at dele?

Jeg er som sagt ret stor fan af skyr og de tonsvis af muligheder frosne bær/frugt giver og vil derfor lige give Jer to opskrifter med på vejen.

1)     Skyr blandet med kanel og hakkede mandler er virkelig undervurderet og kan spises til morgenmad, før og efter træning, som sent aftenmåltid eller bare som en lækker snack i løbet af dagen

2)     Skær en banan i skiver og frys den min. Et par timer, inden den tages ud og blendes (evt. sammen med en smule peanutbutter, nutella eller proteinpulver) og vupti, så har du en helt fantastisk lækker og sund is. Hak evt. nogle nødder og drys på toppen.

Tak, til søde Tine for lån af hendes dejlige læsere – og tak fordi DU læste med. Hvis du har spørgsmål eller kommentar skal du være velkommen til at smide dem her i indlægget, og ellers kan jeg findes på instagram under annaeiholm.

Follow on Bloglovin

Working the calves

calfJeg har en lille dyst med min kæreste. Jeg kom nemlig en dag til at sige, at jeg troede jeg havde stærkere lægmuskler end ham… Ups.. sådan noget skal man jo ikke sige, for nu er jeg jo blevet udfordret. Han har haft problemer med sin hofte på det sidste og har holdt en lille pause fra træningen. Jeg har derfor haft mulighed for at træne lidt i smug, haha.

Jeg har postet videoen før, men gør det igen, da det primært er den jeg træner til. Hun snakker en del i starten, men starter selve træningen ved 1:48.

Har I prøvet videoen? Jeg synes den var ekstremt hård i starten og jeg kunne tydeligt mærke det flere dage efter. Jeg er dog efterhånden blevet ret god til den og ikke længere så efterfølgende ;)

 

 

lean

Follow on Bloglovin